Lis 08

Relacja z wyjazdu do Łańcuta

W dniu 20.10.2012 o godz. 6.30 rano, 50-cio osobowa grupa pielgrzymkowa z Parafii p.w. Św. Michała Archanioła w Pawlikowicach pod przewodnictwem Ks. Stanisława Wroniewicza oraz sołtys wsi Mietniów Józefy Sosin wyjechała autokarem do Matki Bożej Pocieszenia w Leżajsku oraz do Kalwarii Pacławskiej. Pielgrzymkę rozpoczęliśmy modlitwą.

Wcześniej zaplanowano po drodze do Leżajska zwiedzenie przepięknego Zamku w Łańcucie ,wszyscy uczestnicy byli zachwyceni bogactwem komnat oraz historią rodu Potockich Lubomirskich. PO zwiedzeniu oranżerii, wozowni, stajni, parku w pięknej słonecznej jesiennej pogodzie z mocnymi wrażeniami wyjechaliśmy do Sanktuarium w Leżajsku gdzie Ks. Stanisław odprawił mszę św. przed cudownym Obrazem Matki Bożej Pocieszenia w Leżajsku, która ukazała się ze św. Józefem , Tomaszowi Michałkowi na pniu drzewa świętego w gąszczu leśnym. Matka Boża rzekła do niego „ Tu Boga swego a syna mego chwałę i pomoc moją poznacie.
Tom sobie miejsce obrała abym na nim ludzi ratowała i przed syneczkiem zastępowała. Idźże tedy do starszego co jest dozorcą miasta tego powiedz iż syna mego jest wola, aby imieniem moim by żądali”. Po mszy św. Poznaliśmy historię Bazyliki, którą odwiedza ogromna rzesza pielgrzymów z najdalszych stron Polski i świata. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Prowincji Ojców Bernardynów, które funkcjonuje od 1971r. Powstało dzięki staraniom zakonników podjętym dla ratowania bezcennych pamiątek sakralnych po zakonnikach i dobrodziejach.

Na zakończenie wysłuchaliśmy pięknej muzyku organowej w Bazylice na słynnych Leżjskich Organach. Następnie pod wieczór udaliśmy się do Kalwarii Pacławskiej OO. Franciszkanów gdzie zjedliśmy posiłek i wysłuchaliśmy historii kalwaryjskiego wizerunku Matki Bożej Kalwaryjskiej.
Po odśpiewaniu Apelu Jasnogórskiego i zasłonięciu Obrazu Matki Bożej udaliśmy sie na spoczynek do domu Pielgrzyma.
Rano uczestniczyliśmy w mszy św. odprawionej w celebrze naszego Ks. Stanisława za pielgrzymów z Parafii Pawlikowice. Po śniadaniu udaliśmy się na dróżki kalwaryjskie i pojechaliśmy w stronę Przemyśla. Ksiądz Stanisław zaprowadził nas w przepiękne widokowe miejsca tj. na górę tatarską oraz na górę gdzie znajdował się krzyż Milenijny od którego obserwowaliśmy całe Miasto Przemyśl .Po drodze Ksiądz Stanisław zrobił nam niespodziankę zaprowadzając nas do miejscowości usytuowanej na przedmieściu Przemyśla Prałkowiec gdzie znajduje się kościół pod wezwaniem Matki Bożej Zbaraskiej, wcześniej przebywał na tej parafii.

Wstąpiliśmy do kościoła aby się pomodlić przed Cudownym Obrazem Matki Boskiej Zbaraskiej z XVI w. niespodziewanie do nas wyszedł ks. Proboszcz Stanisław Prokulski, który dawnej był w naszej Parafii. Gdy nas zobaczył zaniemówił z wrażenia , po czym z uśmiechem na ustach opowiedział nam krótką wzmiankę na temat parafii i kościoła. Po wspólnej modlitwie i śpiewie wychodząc z kościoła w bramie Domu Dziecka stał ksiądz Sylwester, który jest obecnie tam dyrektorem, kilka lat temu przygotowywał nasze dzieci w Pawlikowicach do pierwszej Komunii Św.

Pojechaliśmy do Zamku w Krasiczynie gdzie wspólnie z księdzem Stanisławem zwiedziliśmy Dziedziniec oraz całe zewnętrzne obejście Zamku. Spacerując w parku zachwycaliśmy się urokiem zamku w blasku słońca i pięknej złotej jesieni. Następnie na zakończenie naszego pielgrzymowania zatrzymaliśmy się w Przemyślu na posiłek. Spacerując po mieście, kto zechciał poszedł z ks. Stanisławem pod Zamek Fredry potem do rynku by zobaczyć pomnik Papieża oraz fontannę. Z modlitwą i śpiewem na ustach wracaliśmy do domu, dziękując Panu Jezusowi Matce Najświętszej oraz Św. Świeradowi za pięknie przeżytą pielgrzymkę, uroczą pogodę oraz miłą atmosferę wśród wszystkich uczestników pielgrzymki.
Serdecznie dziękuję wszystkim za wspólnie spędzony czas i modlitwę.

Bóg zapłać Księdzu Proboszczowi Romanowi Tupaj za pomoc w zorganizowaniu Pielgrzymki, Księdzu Stanisławowi Wroniewiczowi za pielgrzymowanie z nami, modlitwę, opiekę i pokazanie nam wielu pięknych i nieznanych miejsc.
Wszystkim, którzy służyli mi pomocą „z serca składam gorące podziękowania”

Józefa Sosin – sołtys wsi Mietniów